maandag 10 september 2007

Een nieuw begin ?






Na meer dan 3 maanden discussie met experts en verzekering ben ik op zoek gegaan naar een vervanger voor mijn blauwe Ultima.
Na enkele Ultima Edicion's op het internet bekeken te hebben vond ik er via de club toch één die me wel beviel.
Dit maal is het een echter een beige Ultima geworden.
De wagen behoorde toe aan een Duitse verzamelaar die er nog nooit met in de regen gereden had.
De kever is steeds bij de officiële Volkswagen garage in het dorp onderhouden (onderhoudsboekje en laatste factuur bewijzen dit).
Naast deze kever had de man ook een Porsche 911 van 1967 staan in nieuwstaat (2de eigenaar).
Ik reed een eerste maal naar Duitsland om de Ultima Edicion te inspecteren en zag dat alles was zoals het beloofd was aan de telefoon en zoals het moet zijn.
De koopovereenkomst werd gesloten en een week later ging ik de wagen afhalen.
Na controle van het chassisnummer van de beige Ultima blijkt dit nummer 2750 te zijn.
Intussen ben ik begonnen met de homologatieprocedure om het kevertje in België op de baan te brengen.

Geen opmerkingen: