maandag 1 januari 2007

Tuning ?


Al snel kreeg ik zin om enkele zaken te veranderen aan de Ultima.

Ik was niet tevreden van de baanligging en het kevertje werd voorzien van degelijke Koni schokdempers.
Daarnaast ging ik ook op zoek naar een manier om de originele velgen en witwandbanden te sparen. Ik had een setje fuchs-velgen liggen die overgebleven waren van mijn 911 Targa. Ik kocht me een paar nieuwe remschijven met de boring voor Porsche-velgen - remtrommels op deze boring had ik immers al liggen. Het resultaat zie je op de foto.

Helaas moest de wagen kort nadien terug origineel staan voor een fotoreportage. Ik besloot nadien om terug de originele velgen te monteren (de koni's bleven uiteraard gemonteerd).

Ik besloot om eens te kijken naar Porsche 914 velgen die ik liggen had, zodanig dat het wisselen sneller zou kunnen gaan. Uiteindelijk zou ik kiezen voor baby-fuchs velgen. (het resultaat hiervan zal je later te zien krijgen).

Geen opmerkingen: